Jaka aktywność fizyczna jest najlepsza dla kobiet?

0
258

Ruch to zdrowie. Osoby trenujące regularnie są między innymi bardziej odporne na stres, cieszą się lepszą kondycją fizyczną i mają silniejszy układ odpornościowy. Do tego, że warto ćwiczyć nie trzeba już chyba dzisiaj prawie nikogo przekonywać. Problemem może za to się okazać wybór odpowiedniego rodzaju aktywności fizycznej. Warto sprawdzić jakie korzyści płyną z uprawiania konkretnej dziedziny sportu.

Zajęcia jogi

Treningi jogi cieszą się bardzo dużą popularnością wśród kobiet. Mogą w nich uczestniczyć nawet ciężarne. Joga między innymi poprawia pracę układu oddechowego i układu krążenia a co za tym idzie dotlenia organizm.

Joga jest też doskonałym sposobem na:

  • uzyskanie smukłej sylwetki,
  • wzmocnienie kręgosłupa,
  • rozciągnięcie stawów i mięśni,
  • pozbycie się toksyn z organizmu,
  • radzenie sobie ze stresem,
  • poprawę jakości snu,
  • stany lękowe,
  • bóle głowy.

Fitness

Kolejnym bardzo popularnym wśród kobiet sportem jest fitness. Może być on wykonywany zarówno w profesjonalnej siłowni jak i w domu. Fitness ma ogromną ilość zalet:

  • pozwala wzmocnić praktycznie wszystkie mięśnie,
  • modeluje sylwetkę,
  • poprawia kondycję fizyczną,
  • redukuje poziom stresu,
  • wzmacnia kości (zmniejsza ryzyko wystąpienia osteoporozy).
  • pomaga pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej.

Osoby, które zdecydują się na trening w domu, powinny zaopatrzyć się w odpowiedni sprzęt taki jak między innymi: ciężarki do ćwiczeń czy mata.

Pływanie

Pływanie ma zbawienny wpływ na nasze zdrowie. Wzmacnia nie tylko mięśnie klatki piersiowej, ale też poprawia działanie układu oddechowego i układu krwionośnego. Regularne pływanie ma następujące zalety:

  • pozwala skorygować wady postawy,
  • zwiększa pojemność płuc,
  • poprawia wydolność,
  • pomaga spalić nadmiar tkanki tłuszczowej,
  • modeluje sylwetkę,
  • reguluje cieśninie tętnicze krwi,

Pływanie w bardzo niewielkim stopniu obciążą mięśnie i stawy, przez co ta forma aktywności jest zalecana między innymi osobom starszym i cierpiącym na różnego rodzaju schorzenia układu narządu ruchu.

Bieganie

Obecnie bieganie jest chyba najbardziej popularną dyscypliną sportu. Jest to doskonały sposób, aby popracować nad kondycją fizyczną i smukłą sylwetką. Ta forma ruchu jest dostępna praktycznie dla każdego i nie wymaga dużych nakładów finansowych.

W przypadku osób początkujących bieg powinien być przeplatany marszem. Warto też pamiętać o tym by przed rozpoczęciem ćwiczeń wykonać rozgrzewkę i się porozciągać. Rozgrzane mięśnie lepiej pracują i są mniej narażone na kontuzje