Chcesz odżywiać się zdrowo? Tego nie kupuj!

0
187
Sztuczne barwniki mogą być bardzo szkodliwe dla dzieci
fot. Pixabay.com

Aby zdrowo się odżywiać, należy nie tylko planować to, co powinno się znaleźć na naszym talerzu. Dobrze również być świadomym tego, czego koniecznie należy unikać, aby nie zaszkodzić swojemu organizmowi. Jest cała masa produktów, których powinniśmy unikać buszując po sklepowych półkach.

Przeczytaj też: https://zaciszerozmaitosci.pl/czego-unikac-na-sklepowych-polkach-aby-zyc-zdrowo/

Unikaj produktów wysoko przetworzonych

Planując swój jadłospis, przede wszystkim należy uwzględnić w nim to, aby był pełen produktów naturalnego pochodzenia oraz świeżych. Gdy na odwrocie opakowania pojawia się długa lista składników, nie warto wrzucać tego produktu do koszyka. Artykuły, poddawane obróbce, bardzo często zawierają mnóstwo chemicznych składników, które finalnie mogą szkodzić naszemu zdrowiu. Słodycze, dania instant, gotowe dania, które wystarczy jedynie podgrzać, zupki w proszku, a nawet płatki śniadaniowe, mogą nie stanowić dobrego wyboru.

Również jeśli dany produkt ma składzie cukier lub syrop glukozowo-fruktozowy, powinniśmy z niego zrezygnować. Oba składniki bardzo uzależniają oraz powodują różnego rodzaju choroby, od cukrzycy po otyłość. Poza tym takie produkty, jak słodycze czy inne przekąski zawierające dużo cukru, na początku szybko nas pobudzają i dodają energii tylko po to, aby finalnie zamienić ją na zmęczenie i apatię.

Konserwantom mówimy stanowcze nie!

Konserwanty, które już od dawna nie mają dobrej reklamy, powinny również zostać wykluczone z naszej diety. Pierwszy na liście wśród nich jest glutaminian sodu. Jest to wzmacniacz smaku, który powoduje, że smak przetworzonych potraw jest bardziej zbliżony do naturalnego. Podobnie jak cukier, działa bardzo uzależniająco. Według badań glutaminian sodu może być odpowiedzialny za depresję, zawroty głowy, bóle mięśni. Dobrze wiedzieć, że ten wzmacniacz smaku może występować również pod innymi nazwami: kwas glutaminowy, autolizowane drożdże, ekstrakt z drożdży, kazeinian sodu lub hydrolizowana kukurydza.

Kolejnym konserwantem o złym PR jest benzoesan sodu. W połączeniu z witaminą C może być substancją rakotwórczą. Benzoesan sodu jest najczęściej składnikiem napojów gazowanych, przetworów rybnych, majonezów i margaryny.

W żywności warto, a nawet należy, unikać sztucznych barwników. Te z kolei mogą odpowiadać za sztuczne pobudzenie u dzieci, przyczyniać się do problemów z koncentracją oraz potęgować objawy ADHD.

Zobacz też: http://pelnakorzysci.pl/jak-wybrac-aktywnosc-fizyczna-ktora-bedzie-dla-nas-najlepsza/