Promocja stron w Internecie

0
1059

Powstanie stron internetowych spowodowało, że powstała kolejna branża, a raczej kolejny rynek, na którym należało zapewnić promocję prowadzonej działalności. Promocja w Internecie przybrała całkiem podobne oblicze jak wygląda to w przypadku rynku tradycyjnego, wielkich różnic nie widać, chociaż wskazać można pewne narzędzia, które dają możliwość łatwiejszego promowania strony internetowej, a także takie które zupełnie przy takiej pracy się nie sprawdzają. Promocja strony w Internecie nie może opierać się o działania w najdroższych mediach takich jak telewizja czy radio. Oczywiście można tam przeprowadzić działania, ale żadna książka informatyczna związana z zagadnieniami promocji w Internecie nie sugeruje nawet sięgania po promowanie się w mediach takich jak telewizja, gdyż do takiej promocji powinno się posiadać potężny budżet. Takie budżety nie wykorzystuje się na prowadzenie stron internetowych, gdyż nie ma szans by się on w choć niewielkim wymiarze zwrócił. Sami przemyślcie dokładnie ile jest stron internetowych, które decydowałyby się na prowadzenie kampanii promocyjnych w telewizji oraz innych drogich mediach. Takie przykłady można wykazać zapewne na palcach jednej ręki i mało który jest rentowny. Przecież reklamowane w telewizji portale internetowe do dnia dzisiejszego nie przynoszą zysków, chociaż w tej działalności pomysłodawcy zdawali sobie sprawę z tego, że nie jest to inwestycja krótkoterminowa lecz wprost przeciwnie – zwrot z inwestycji nastąpi po wielu latach. Portale internetowe tworzone były przez wielkie spółki, które mają odpowiednią ilość środków by zainwestować w rozwój strony internetowej. Oczywiści zwyczajnych, małych stron internetowych w najmniejszym stopniu nie stać na prowadzenie takich działań, zresztą nie miały by one większego sensu w takim wypadku . Podstawowa promocja w Internecie opierać się powinna o tradycyjne metody promocji w tym medium takie jak kampanie linków sponsorowanych, pozycjonowanie w Internecie czy też inne działania z podstawowego zakresu promocji.

http://www.niezgrani.pl/