Projektowanie 3D w działalności gospodarczej

0
923
Wydruki 3D

Bez wątpienia takie rozwiązania jak druk 3D mogą okazać się bardzo przydatne z punktu widzenia osób, które prowadzą własną działalność gospodarczą. Dotyczy to biznesów o naprawdę rozmaitych profilach specjalizacji, ponieważ drukowanie 3D ma liczne zastosowania. Warto zdawać sobie z tego sprawę, jeśli jesteśmy właścicielami swojej firmy. Dobrze jest przez chwilę zastanowić się nad tym, jak można wykorzystać potencjał drukowania przestrzennego w rozmaitych typach przedsiębiorstw.

Wydruki 3D – jak można je wykorzystać w biznesie?

Z pewnością wielu osobom druk 3D kojarzy się głównie z przemysłem – wytwarzanie tą drogą rozmaitych elementów jest bowiem naprawdę praktyczne i w licznych przypadkach po prostu wygodne. Dotyczy to zarówno branży motoryzacyjnej, jak i innych gałęzi przemysłu związanych z techniką. Niemniej jednak nie jest to jedyna opcja, jeśli chodzi o wykorzystanie druku przestrzennego. Druk 3D na zamówienie może bardzo przydać się również w przypadku przedsiębiorstw i organizacji działających w sferze kultury – tym sposobem możliwe jest bowiem wytwarzanie elementów scenograficznych, które odgrywają istotną rolę podczas różnego rodzaju spektakli teatralnych, koncertów, czy też innego rodzaju wydarzeń oraz eventów. Dodatkowo drukarnia 3D może pomóc również firmom zajmującym się marketingiem – gadżety reklamowe mają duży potencjał, a trzeba przecież pozyskać w jakiś sposób przedmioty opatrzone logo promowanego przedsiębiorstwa. Również w dziedzinie urządzania wnętrz wytwarzanie dekoracji oraz elementów wyposażenia przestrzeni metodą druku 3D jest często bardzo ciekawą propozycją.

Ile wynosi koszt druku 3D? Podstawowe informacje

To, ile będzie trzeba zapłacić za wydruki 3D, zależy od konkretnej oferty, z której korzystamy w tym zakresie. Istnieją jednak dwa podstawowe typy wyceny tego rodzaju usług. Pierwszy z nich polega na wycenie bazującej na poziomie skomplikowania projektu – dzięki temu proste przedmioty można wytworzyć taniej niż te wymagające dużego nakładu pracy. Drugi sposób wyceny bazuje natomiast na czasie pracy drukarki, który jest niezbędny do produkcji obiektu. Cena może być wówczas wyznaczona przykładowo za godzinę pracy sprzętu. Obie te metody związane są właściwie z dokonaniem oceny dotyczącej tego, czy zadanie czekające drukarkę w konkretnym przypadku jest trudne i czasochłonne, czy też proste i krótkie. Wszystko zależy zatem od tego, jakie mamy zapotrzebowanie oraz jakie stawki zostaną ustalone w poszczególnych propozycjach. Dlatego właśnie warto dokładnie przyglądać się rynkowi pod tym kątem.